Novinky

Erasmus+ online hra

Študenti si po celom Slovensku vyskúšali online escape hru, cez ktorú sa zaujímavou formou dozvedeli viac o Európskom zbore solidarity, zahraničnom dobrovoľníctve či mládežníckych výmenách.

V rámci Erasmus days 2020 sme sa zapojili do oslavy programu Erasmus+ s online hrou určenou pre stredoškolákov. Stredoškoláci, ktorí sa zapojili a hru úspešne dokončili, boli zapojení do žrebovania o pizzu pre celú triedu. Hra prebiehala v dátume od 15. do 17.10.2020, ako súčasť Erasmus Days 2020.

 

Takouto netradičnou formou sme prezentovali skúsenosti zahraničných dobrovoľníkov a tiež možnosti, ktoré ponúka Európsky zbor solidarity. Hoci sme workshopy kvôli opatreniam proti šíreniu koronavírusu nemohli uskutočniť prezenčne na školách, technické možnosti nám umožnili prezentovať program na viacerých školách, a to v rámci celého Slovenska.

 

Do hry sa zapojilo 51 ľudí, na pár jednotlivcov, prevažne stredoškoláci, z 29 rôznych tried na 28 stredných školách v rámci celého Slovenska. Výherná trieda, ktorá bola vyžrebovaná cez ich študenta Štefana Ondríka, je trieda 1.A. na Obchodnej akadémii v Dolnom Kubíne.

“Zo začiatku to bolo celkom náročné, nevedel som sa do toho dostať. No skúsil som to znovu a potom mi to už pálilo. Prevedenie a myšlienka hry bola naozaj úžasná, výborne ste to všetko skĺbili. Ďakujem! A rád by som sa v budúcnosti zúčastnil aj takej výmeny alebo dobrovoľníctva,” píše Martin zo SOŠ Technická vo Zvolene.

Adam z Gymnázia A. Bernoláka v Námestove reagoval: “Určite by som sa rad zúčastnil týchto mobilit pretože už s nimi mám skúsenosti a taktiež táto hra mi len pripomenula aké skvele sú. Hra bola super a naozaj sa mi páčila. Fungovala ako mala a bavilo ma pokračovať v úlohách. Čiže ďakujem za sprijemnie času!”

 

Všeobecne o hre:

Online hra - Vstúp do sveta Erasmus+ - obsahovala radu logických úloh, šifier či otázok, ktorých riešenia viedli hráčov ďalej v hre.

Hra Svet Erasmus+ bola ako online kvíz, v ktorom plnením úloh, spájaním logických súvislostí či hľadaním odpovedí online, získaval hráč správne odpovede a došiel až do cieľa tejto hry. Hra prebiehala v online prostredí, cez aplikáciu Actionbound, avšak bolo potrebné použiť aj papier a pero/ceruzku na poznámky. Hru hrali jednotlivci, nie tímy.

Takouto netradičnou formou hráč spoznal niektoré súčasti programu Erasmus+ a zistil, ako to vyzerá v určitých odvetviach tohto programu.

Príbehom hry sprevádzala postava Gerita. Pán Gerit, bol vykreslený ako starší muž, elegantný gentleman, ktorý však stratil pamäť. Vo vrecku našiel zápisník a pri sebe mal kufor, zamknutý na číselnú zámku. Nevedel, čo sa stalo, kde sa nachádza, ani to, ako sa na to miesto dostal. Potreboval zistiť, odkiaľ pochádza, aby vyhľadal známych, ktorí sa o neho môžu postarať. Ako hráči prechádzali hru, stretávali sa cez videá s rôznymi zahraničnými dobrovoľníkmi, organizáciami alebo účastníkmi mládežníckych výmen, ktorí ho posúvali ďalej. Rozuzlenie príbehu nastalo, keď Geritovi nájdu jeho domovskú národnú agentúru v Holandsku, Haagu. Zistili, že postava Gerita je potomok filozofa menom Erasmus Roterdamský, po ktorom je pomenovaný aj program Erasmus+ a Gerit bol vyslaný ako hosť na oslavy Erasmusdays, avšak v kancelárií si zabudol svoje lieky na pamäť.

Ako sa dá cez hru niečo naučiť?

Cez videá, kde je komplexne predstavený Európsky zbor solidarity, či to, ako funguje mládežnícka výmena, a cez reálne svedectvá zahraničných dobrovoľníkov sa hráči dozvedeli viac o možnostiach programu Erasmus+. Konkrétne cez náš projekt Solidarity, v rámci ktorého sme organizovali mládežnícku výmenu, sa dozvedeli viac o tom, ako mládežnícka výmena vyzerá, čo je jej zámerom a video-svedectvá mladých zúčastnených hovorili o ich konkrétnej skúsenosti s výmenou. Cez video zahraničného dobrovoľníka na Slovensku a slovenského dobrovoľníka v zahraničí sa dozvedeli o možnosti zahraničného dobrovoľníctva. Sumárne zhrnutie a predstavenie Európskeho zboru solidarity sa udialo cez krátke animované video o EZS. Prácou s webstránkou ec.europa.eu sa dozvedeli viac o Národných agentúrach a ich úlohe. Tieto informačné média spolu so sprievodnými textami hry boli súčasťou hry a zahrnuté do zadaní, s ktorými bolo potrebné pracovať a cez ktoré hráči nachádzali správne odpovede.

Podrobný popis hry s konkrétnymi videami, obrázkami a popismi nájdete tu.

 

 

späť na zoznam